Inne

Przykładowe dietetyczne posiłki

wafelkiObiecałam Wam ostatnio, że w moim następnym poście podam Wam mój plan co, ile i kiedy jem ;). Jednak postanowiłam podać Wam w punktach produkty, posiłki, które jem codziennie tak aby chętni mieli z czego wybierać. Od razu piszę, że nie jest to dieta gdzie policzyłam kalorie! Mój plan to zdrowe odżywianie, a o jego skuteczności mogę zaświadczyć własną ‘krwią’ hehe 😉 bo udało mi się już zrzucić kilka zbędnych kilogramów przy czym świetnie się czuję, jestem pełna energii i nie czuję głodu! No właśnie, o tym ostatnim nic nie wspomniałam w moim ostatnim poście, a zdaję sobie sprawę, że jest to niezwykle ważne, kiedy staramy się schudnąć. Mój sposób odżywiania się jest na tyle przemyślany, że nie chodzę głodna, a jeżeli już zgłodnieję to mam kilka zdrowych i lekkich przekąsek. Jem pięć razy dziennie i wybieram po jednej pozycji z poniższych. Tak więc zapraszam do przejrzenia mojego przykładowego jadłospisu na kilka dni.

Jadłospis ‘zdrowe odżywianie się’.

Śniadania:

  • Omlet z pomidorem i szczypiorkiem.
  • Dwie kromki pieczywa razowego z puszką tuńczyka w pomidorach
  • Mleko 2% z płatkami owsianymi i kromką żytniego pieczywa z dżemem.
  • Dwie kromki razowego pieczywa z chudą wędliną drobiową i herbata z miodem
  • Dwie kromki żytniego pieczywa z masełkiem, plasterkiem wędzonego łososia i kiełkami.

Przekąski:

  • Jabłko, banan, brzoskwinia, morele, czereśnie – inne wybrane owoce.
  • Szklanka soku z bananów.
  • Truskawki zmiksowane z wodą.
  • Herbata zielona z cytryną.
  • Herbata czerwona.
  • Wafelek pełnoziarnisty typu Corny.
  • Galaretka z owocami.
  • Kisiel.

Obiad (+przepisy z bloga!):

  • Łosoś na parze z młodymi ziemniakami, koperkiem i mizeria ze śmietaną jogurtową,
  • Jajko sadzone z koperkiem, plasterkiem drobiowej wędliny, młode ziemniaczki i świeże pomidorki.
  • Szparagi z piersią z kurczaka i ziemniakami/ryżem.
  • Pasty; z pomidorami, ze szparagami, z tuńczykiem itp. itd.
  • Sałatki; z kapusty pekińskiej z ziemniakami, wiosenna z pomidorami i ogórkiem, z łososiem itp. itd.
  • Wołowina duszona w parowarze z suszonym grzybkiem i rozmarynem z sałatą z sosem jogurtowym
  • Kalafior z bułką tartą.
  • Fasolka szparagowa z bułką tartą.
  • Zupy warzywne.

Przekąski (jak wyżej).

Kolacja:

  • Grahamka z masełkiem i miodem.
  • Kromka pieczywa ciemnego z jajkiem na twardo.
  • Dowolnie wybrany owoc.
  • Kawa zbożowa z mlekiem.
  • Herbata z sokiem malinowym.

To mniej więcej tyle. Oczywiście moje menu ma znacznie więcej pozycji ale wymieniłam moje ulubione. Jak sami widzicie, nie ma tu niczego skomplikowanego oraz nie jest to jakiś rygorystyczny jadłospis. Myślę, że przy takiej diecie (bez ruchu) powinno Wam ubywać około 1 do dwóch kilogramów na miesiąc, a to prawidłowy i TRWAŁY spadek masy ciała!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *