Inne

Zdrowa lista

keep-calm-and-get-fit-33Dzisiaj zapraszam wszystkich na drugą część tekstu o tym jak żyć zdrowo, zgodnie z najmądrzejszą modą świata, bądź fit ;). Pozwólcie, że zacznę od składników czyli wybrane produkty, które powinniście mieć w swojej kuchennej szafce.

  • Owoce goji – pyszne, zdrowe idealne jako dodatek do owsianki.
  • Borówka – bardzo dużo witamin, a do tego smaczna i dietetyczna!
  • Ryby – w każdej postaci, tak często jak się da.
  • Dobrej jakości oliwy i oleje!
  • Suszone przyprawy, mają więcej zalet niż świeże!
  • Ziarna jak na przykład nasiona chia, siemie lniane, dynia czy ziarna słonecznika itp.
  • Orzechy – bardzo zdrowe!
  • Wszystkie warzywa i mała ilość owoców. Owoce mają w sobie dużo cukru dlatego mała dzienna porcja wystarczy.
  • Jeżeli pieczywo to raczej żytnie na zakwasie!
  • Wszelkiego rodzaju kasze, które lubicie.
  • Jajka – najnowsze badania dementują ‚plotki’, że jajka podnoszą zły cholesterol!

Tak, to mniej więcej wystarczy na początek ;). Listę produktów już macie, a teraz do dzieła! Komponujecie posiłki wedle uznania. Poleca się jeść co trzy godziny w małych ilościach czyli robimy wszystko by nie dopuścić aby organizm był głodny.

  • Śniadanie zaczynamy od czegoś bardzo odżywczego czyli na przykład pyszna owsianka na wodzie z owocami goji, nasionami chia, odrobiną gorzkiej czekolady, kawałkami banana i borówką amerykańską. Słodzimy miodem zamiast cukru i gotowe!

Pyszne, lekkie i przede wszystkim bardzo zdrowe śniadanie, które da nam dużo energii, a także dostarczy nam dużo witamin. Nasz organizm będzie nam wdzięczny, a po około pół roku (tyle mniej więcej potrzeba) podziękuje nam nasza skóra, włosy i paznokcie ;)!

Nie czekajcie, zacznijcie jeszcze dzisiaj. Jesteśmy modni ;D!

Źródło ikony wpisu: wisienkaa.blogspot.com