Inne, Ryby słonowodne

Lekkie śniadanie z awokado i łososiem w roli głównej

Zdrowe śniadania, lekkie i obiady i koktajle zamiast kolacji. To recepta na szczęście zgodnie z popularnymi ‘guru’ fitness w Polsce. Moda na bycie fit ogarnęła wszystkich, niezależnie od wieku czy statusu materialnego. W tym przypadku jest to dobra moda dlatego sama pozwoliłam sobie jej ulec… ;). Zaczęłam do małych zmian czyli od zdrowych śniadań. Dzisiaj chciałabym się podzielić z Wami przepisem na banalnie proste i bardzo zdrowe śniadanie, które da Wam energię na kilka godzin. Sceptyków od razu uprzedzam, że nie będzie zbyt wiele ‘gotowania’ więc może i Was namówię! Zapraszam do przepisu kochani :).

Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • Pieczywo pełnoziarniste na zakwasie – dwie kromki
  • Awokado orzechowe – jedna średniej wielkości sztuka
  • Łosoś wędzony w plastrach lub świeży uprzednio upieczony filet
  • Nasiona chia – łyżka stołowa
  • Cebulka – mała szalotka
  • Świeżo zmielony czarny pieprz
  • Sól morska

Przygotowanie:

Awokado obieramy ze skórki i ugniatamy widelcem na miękką, jednolitą, gładką papkę. Kromki pieczywa wkładamy do piekarnika i opiekamy z każdej strony na złoty kolor. W tym czasie dodajemy do rozgniecionego awokado, pokrojonego łososia, nasiona chia oraz drobniutko posiekaną cebulkę. Do całości dodajemy sól morską oraz świeżo zmielony czarny pieprz. Na ciepłą i chrupiącą grzankę kładziemy pastę z awokado i łososiem.

Uwagi:

Awokado powinno być mięciutkie by łatwo można je było ugnieść.

Chętnym, którzy nie muszą wychodzić z domu i nie są ‘narażeni’ na kontakty między ludzkie, polecam dodać ząbek rozgniecionego przez praskę czosnku!

Smacznego :).

Źródło ikony wpisu: alldayidreamaboutfood.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *