Ryby słonowodne

Sałatka z komosą ryżową, wędzonym łososiem, szpinakiem i awokado!

Quinoa-Salmon-and-Avocado-Salad-BeautyJednym z powodów dla których tak lubię wędzonego łososia to nieograniczone możliwości wkomponowania go do wszystkich dań. Wędzony łosoś nie potrzebuje żadnej obróbki więc jedyne co trzeba zrobić to – ewentualnie krojenie ;). W mojej kuchni wędzony łosoś znajduje zastosowanie nie tylko na kanapkach ale również w makaronach, przekąskach i sałatkach. Dzisiaj chciałabym wszystkim zaproponować pyszną, zdrową i bardzo szybką sałatką z wędzonym łososiem, szpinakiem, awokado i komosą ryżową. Przepis dostałam od koleżanki z pracy :). Polecam wypróbować bo jest naprawdę genialny! Zapraszam do wspólnego przygotowania kochani!

Czas przygotowania: 15 minut

Składniki:

  • Wędzony łosoś – około 100 g
  • Komosa ryżowa – ½ szklanki
  • Szpinak ‚baby’ – dwie garści
  • Awokado – ½ owocu
  • Pomidorki koktajlowe – około 12 sztuk
  • Cytryny – ½ sztuki
  • Olej z pestek winogron
  • Sól morska
  • Świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:

Komosę gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Pomidorki koktajlowe myjemy pod ciepłą wodą, osuszamy i kroimy na połówki. Wędzonego łososia kroimy na mniejsze kawałki. Awokado obieramy ze skórki, wyciągamy pestkę, kroimy na plasterki. Do salaterki wrzucamy ‚baby’ szpinak, pokrojone pomidorki i wędzonego łososia. Dodajemy także ugotowaną komosę, a na koniec skrapiamy sokiem z ½ cytryny, olejem z pestek winogron i przyprawiamy solą morską oraz świeżo zmielonym czarnym pieprzem.

Uwagi:

Polecam użyć orzechowe awokado. Jego skórka jest delikatnie brązowa. Jest delikatniejsze od zwykłego awokado i ma bardzo ciekawy smak!

Smacznego :).

Źródło ikony wpisu: thedish.plated.com