Ryby słonowodne

Jesiotr – czy warto się nim zainteresować?

Ta ryba ma naprawdę mnóstwo zwolenników. Zresztą – nic dziwnego, bo zapewnia całkiem niezły smak, a jego mięso nie zawiera specjalnie dużo ości. I choć jesiotr nie jest aż tak popularny jak choćby karp czy dorsz, to jednak wcale nie umniejsza to jego walorom smakowym. Dziś zaprezentuję Wam kilka pomysłów na to, jak odpowiednio przygotować dania zawierające tę pyszną rybę. Przekonamy się również, jakie walory smakowe może zaoferować nietuzinkowa potrawa z jesiotra.

Jesiotr – czy jest korzystny dla zdrowia?

Mięso jesiotra może się wydawać dosyć tłuste. Rzeczywiście, zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych w tej rybie jest niezwykle wysoka. To jednak doskonała wiadomość, bo jedzenie jesiotrów nie tylko zmniejsza ilość niekorzystnego dla organizmu cholesterolu, ale także pomaga wątrobie pozbyć się toksyn. Oprócz tego, jedzenie jesiotrów wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego, jak również ma wpływ na nasz nastrój. W jaki sposób? Reguluje poziom serotoniny w organizmie.jesiotr

Ważna informacja! Mięso jesiotra jest praktycznie pozbawione ości. To świetna wiadomość dla osób, które do tej pory nie jadły ryb właśnie z uwagi na te drobne elementu szkieletu ryby. Jesiotry są dosyć dużymi rybami (rekordowe okazy ważyły nawet ponad 40 kg), więc mięsa jest naprawdę sporo.

Przepisy – jesiotr

Jesiotr doskonale smakuje jako smażony lub wędzony. Idealnie sprawdzi się też z rusztu, ale również piekarnika czy patelni grillowej. Bardzo dobrym pomysłem może być umieszczenie go w marynacie (na przykład cytrynowo-ziołowej) na kilka godzin. jesiotr

Jak przygotować jesiotra z piekarnika? Będziesz do tego potrzebować:

  • 1 sztuki ryby
  • soli i pieprzu dla smaku
  • sok z cytryny
  • cebula
  • masło
  • oliwa

Po wypatroszeniu i pokrojeniu ryby na kawałki, należy ją oczyścić. Myjemy i osuszamy, aby pozbyć się resztek zabrudzeń. Warto również natrzeć solą, oliwą oraz pieprzem. Na koniec kropimy sokiem z cytryny. Warto również obłożyć kawałki ryby cebulą. Po takim zabiegu, przekładamy rybę do miski i odstawiamy do lodówki na kolejne 2 godziny.

Przed włożeniem naczynia do piekarnika, należy nasmarować je oliwą. Układamy kawałki ryby obok siebie i pokrywamy kawałkami masła. Rozgrzewamy piekarnik i wkładamy rybę, którą należy piec przez przynajmniej 40 minut w temperaturze 200 stopni.